Wednesday, June 22, 2011

Hujan yang mendebarkan aku!




Assalamualaikum and gOod mOrning readers! 


First sekali. SEnyum dulu yerp sumer! Tengok. Kan manis bila senyum tu kan.. :)


Oke. Actually, malam tadi hujan turun lebat giler. Aku tertido awal malam tadi. Then, dalam pukul 1.35 pagi macam tu, tetiba TAPP!. tak de elektrik! Aku terbangun sendirik. Hujan punya lah lebat. Macam hujan ribut. Petir sabung menyabung. Kilat pulak dah macam bunga api dah. Tapi. Aku memang takut sangat la semalam. Dah laa gelap. Pastu petir, guruh, kilat. Masyaallah. 


Nak tau tak apa aku fikir malam tadi? Aku takut ada Tsunami datang. Serius! Ye lah kau. Duduk kat betul-betul tepi pantai. Laut besar pulak kan. Kalau betul lah ada Tsunami kan. Sapa yang kena dulu? Kitorang lah kan? Tapi memang tu yang aku fikir pun malam tadi. Tak tipu ni! Haha


Then, masa aku nak tidur balik tu, memang aku peluk kuat2 la semua bantal and teddy bear yang ada. Kain pelikat, selimut. Semua tu lah. Serius aku takut ni. Ingat memain ke? Haha. Tapi memang gila kuat ribut semalam. Aku tidur ngadap tingkap. Bercahaya sokmo la tingkap dengan kilat tu. Tapi at last, aku tertidur sendirik jugak. Heh3.. Oh ye. Kawan aku cakap kalau petir, jangan tutup telinga. Bahaya! Sebab aku tutup telinga semalam. Haha


Sekarang hujan dah reda. Alhamdulillah. Tapi, elektrik takde lagi. Nasib baik aku ada bateri laptop ni. Kalau tak memang tak ley la nak bukak my lappy ni sebab plug tak ley pakai kan. Hehe

Okay lah. Kepada awak2 semua. Jangan lupa mandi. Berus gigi. Makan. Study. Dan sebagai2 nya. Jangan bangun lewat-lewat. Tak elok untuk kesihatan. Eceh.. Cam aku sihat sangat lak erk.. Haha


P/S : Aku nak mintak maaf kalau aku ada pernah buat salah dengan siapa2 kat dunia ni. Erk. *Tetiba jer.. :)

:):):)

3 comments:

Unknown said...

suka rumah bumbung zink..kalau hujan merdu bunyinya..tapi kalau bumbung selain tu..hujan kt luar pun tak perasan..dah tau2 hujan hmmm

surianisiti said...

haha.. merdu ke bro? :)

Unknown said...

salam singgah jap...huhu