Monday, May 23, 2011

CM3 : Keghairahan Popular Di Dunia Maya



Keghairahan Popular Di Dunia Maya? Apakah kita semua boleh popular di dunia maya? Di dunia tanpa sempadan ni? Adakah popular di dunia maya ini sama dengan popular seorang artis, penyanyi or pelakon?

Of course lah boleh..! Popular tak semestinya di dunia luar seperti mana yang kita kenal artis-artis di luar sana. Kita juga boleh menjadi popular hanya melalui dunia maya tanpa batasan ni. Sebagai contoh. Sape yang tak kenal dengan Ben Ashaari? Fatin Liyana? Mempunyai followers sehingga puluhan ribu. Mereka dikenali kan? Hanya melalui blogger je kan.




Jadi, ramai bloggers yang ingin menjadi seperti mereka yang saya sebut tadi untuk menjadi popular seperti mana Ben Ashaari dan yang lain-lain. So, diorang akan cuba untuk membuat segala bagai menda supaya diorang boleh jadi popular.


Popular kat dunia maya ni bukan setakat di blog. Zaman IT sekarang dah mempunyai pelbagai jenis laman sosial contaohnya Facebook, Twitter, Myspace dan Friendster. Mereka akan try untuk add ramai rakan2 yang dikenali atau pun tidak hanya kerana nak tengok friends diorang tu ramai. So, nampak cam femes lah tu kot kan. Haa..

Especially Facebook. Masing-masing nak tunjuk gambar diorang. Ye lah. Tak salah pun nak kongsi gambar. Tapi kalau dah gambar tayang body sana. Tayang sini. Peluk BF/GF lah. Itu lah. Ini lah. Hanya untuk nak jadi femes. Bek tak payah la yer.. Macam tak berapa nak sesuai jer.

Contoh lain yang aku boleh bagi cam Yuna. Tak silap aku dia femes pun melalui dunia maya ni jugak. MySpace tak silap aku. See..From that kind of social web pun, she's can be famous jugak kan? hehe
Haa.. Ada satu lagi.. Using YouTube pun, kita boleh jadi famous. Kan? Contohnya Cikgu Sheeda. Dia nyanyi lagu kat dalam YouTube. Dia dikenali kan? From the ordinary person, she's can be a famous person by using IT..! kan?!

So.. Ramai orang2 bese nak jadi popular di dunia maya. Itu memang tak dapat dinafikan.. :):):)


And..Sesape yang nak join sile klik dibawah ni yer.. :)




1 comment:

zahidah dihaz said...

tak sempat lagi nak menulis....dah ketinggalan jauh ni....huuhuhu...


Pernah tak kena tanya soalan ni:Awak pakai perfume apa?