Monday, May 23, 2011

CM4 : Persiapan sebelum UPDATE Blog




Assalamualaikum semua.

Wah. Oleh kerana aku nak mengejar cabaran 30 ni kan..so, aku dah abiskan masa 2 hari iaitu hari ni dan semalam untuk buat 4 entry ni ek. Semangat gila aku kan? Tapi tak pe lah. Dah aku nak sahut cabaran tu kan. Nak kata apa? Ada aku kisah? :)

Berbalik pada tajuk kat atas ni. Persiapan nak Update Blog. Nak Update pun kena ada persiapan ke? Hurm.Ada persiapan2 ni macam nak raya pun ada. Haha..

Oke2.Kalau aku lah kan. Before aku nak update blog. Bese nya aku tak de pun nak buat2 persiapan ni. Sebabnya blog aku ni lebih kepada personal. Yup. Luahan hati aku. Cuma stail aku tak de lah terlalu direct to the point.. Maybe aku luahkan ngan sajak ke.. Err.. Ye ke sajak?






Honestly, aku tak de pun buat apa-apa persiapan untuk update blog ni. Just tulis bila idea tu datang . Lantas jari-jemari aku pun cepat menaip. Pastu, bila aku dah siap tulis, aku baca balik sampai aku puas hati. Bila dah puas hati sume2 , aku akan masukkan gambar. Nanti bosan lak kan takde gambar. Normally aku cari kat google tu jer. Sebab aku bukan photographer yang ada banyak gambar2 ni. Lepas dah siap , baru aku post kan. SIAP.. Camtu jer. Haa.

Sometimes, tak semestinya entry aku berkenaan dengan personal. Ada juga aku selitkan lirik2 lagu, or berita2 terkini kan. So, apa yang aku kena buat, aku kena search kat google untuk latest news. Then, baru aku olah sikit. Untuk lirik lagu lak, aku just search je la. Keluar lah lirik tu untuk aku kongsikan. Haa..




Tapi..! Haa.. ada tapi nya. Kalau aku nak update blog, time2 aku free je lah. Time-time takde keje. Boleh lah aku update blog aku yang tak seberapa ni. Pastu, kena ada wireless or broadband. Kalau tak cane lak nak update blog kan? Kalau tengah2 buzy tu, jangan harap aku nak buka blog. Especially time final. Kalau buka lah kan. Memang lambat ah nak tutup. :p

Besenyer lah kan, aku blogwalking dulu dekat blog rakan2 yang lain. Kadang-kadang, bila aku baca blog orang len, aku boleh la dapat idea sikit-sikit kan. So, from there, aku dapat lah idea, samada aku nak buat ayat skema, or professional ke, or, cam ala-ala otai ke, sempoi ke. Haa..

So, apa yang aku dapat cakap. Itu je lah persiapan aku untuk UPDATE blog. Sempoi jer..

:):):)








Nak tag sape yer..

Haticikgadis
Sayabintang

2 comments:

100penulis said...

teruskan semangat.. baru 4 entry.. ada lagi 26 topik menanti hehe

siti, entry ni dah masuk senarai

surianisiti said...

alaa..9markah jer? haha