Friday, December 9, 2011

Kisah sedih menyayat hati.

AS'salam.

Sejak akhir-akhir ni. Banyak juga berita-berita yang sedih dan menyayat hati terdengar ke gegendang telingaku. Ibu senior aku, mengadap Ilahi kerana demam panas. Kawan kepada kawan aku kini kritikal diserang barah. Ya Allah. Kau sembuhkan lah dia dan berikanlah dia peluang kedua untuk meneruskan hidup. Amin. :)

...................................................................................................................................................................

Hari-hari kuliah aku bermula pukul 8 pagi. 8 PAGI OKAY? Dan apa yang penting, aku kena naik basikal dari kolej gemia sampai ke kelas. Sekarang ni small matter je la sebab dah biasa dah. Biasanya aku selalu pergi kelas dengan kawan aku aka Laila. Teman sebilik. Sekelas. Senegeri. dan mungkin Setempat bekerja. Hahaha. 


Hujan renyai-renyai. 
Sedang aku berbasikal dengan dengan Laila, dekat selekoh aku ada nampak sebuah kereta kancil hijau. And ada sebuah motorsikal dekat depan kereta tu. ACCIDENT! Cecair merah banyak dekat atas jalan tar. Students berkumpul disitu untuk menjdi saksi kejadian..! Aku dengar pihak polis bagi announcement yang diorang semua kena jadi saksi dalam mahkamah. Mak ai. Ramai betul!


Aku dan Laila cuak. Motor macam teruk. Cecair merah bnyak. Orang banyak. Kat dalam kawasan universiti pun boleh accident ? Aku pun teruskan perjalanan nak pergi kelas. Tapi aku takut. Sebab aku fobia accident memandangkan aku pernah tengok orang accident depan mata aku sendiri.. Lepas tu, aku tanya pak gad. Apa yang jadi? Pak gad jawab. Mangsa mati on the way pergi hospital. Student situ jugak. Muka pak gad serius. Ish. Aku dan Laila debar. Takkan teruk macam tu sekali..? 


Aku dan Laila pun pergi kelas. Semangat nak cerita dekat kawan-kawan apa yang dah jadi. Laila siap hantar message dekat kawan-kawan lain! Macam cerita Gossip Girl. Semua berita terkini tersebar dengan cepat. Aku dan Laila masuk kelas. Cerita dekat classmates lain. Semua sedekah kan al-fatihah. 


TIBA-TIBA..
 l
 l
 l
 l
 l
 l
 l
 l
 l
 l
 l
 l
 l
 l 
 l
 l
 l
 l
 l
V

Eh. Yang accident tu lakonan je la. Diorang tengah buat kempen kesedaran jalan raya. OK FINE!!  Aku malu sekejap sebab aku rasa macam .. ish. Nasib baek ada classmate yang bagitau!

Kuang ajo punya pak gad. Yang pergi buat muka serius tu apahal? Motif cakap student mati? Aku percaya kot! Please,...... Kalau ye pun nak tipu, jangan la cakap pasal nyawa! Memang aku anti dengan sorang abg guard tu laahh! Grr~


P/S : Tipah tertipu bang!

3 comments:

CintaZulaikha said...

kakkakkakkakka...lawaklahhhhhh

Anisa Hang Tuah said...

lakonan rupanyaa..hahahaha

surianisiti said...

tu laa pasal. kuang asam punye pak gad !!