Sunday, April 3, 2011

Api Semalam :(


Assalamualaikum

hari ni aku nak bercerita pasal api.. yg boleh membuatkan aku fobia dalam masa jangka pendek ni..pendek kerr??haha

api..panas tak?haa.. soklan ni tak patut ditanya kan..haha
of cozz laa panas.. hurm alkisah nyer..

actually.. aku n sorg hosemate aku ni tgh memasak.. x..x..x.. kitorg memanaskan lauk sebenarnyer..
dan secara tibe2 nyer pulak.. paip gas yg aku tgh masak tu kan.. tetibe jer... pup! tercabut! 

Dan.. ape lagi.. api pun MENYAMBAR! puff!!! dush3..! besau laa api tu kat dapur.. n aku PANIK hanya pandang api tu yg tgh membesar.. 

Hose mate aku aku kate.. SITI!!!! tutup api tu!! aku kate : dah tutup dah ni,,!

Automatik mulut kami pun jerit.. API!API!! TOLONG!!! satu rumah aku yg seramai 7 org time tu jerit.. aku mikir mati dah time tu...waaaaaaa...

then..aku capai kunci nak bawak kuar kete.. fikiran time tu.. cume mikir.. kalao tetibe api smpai luar umah.. meletup plak.. ye laa..minyak petrol kot beb...!

then.. ade jiran sebelah aku.. tolong kitorang..ade yg siap nk tepon bomba.. ye laa.. api kot.. kalo time2 kecik camni ley la nak padam.. kalo laa tetibe besar.. lintas pintas..haa.. tak ke naye tu namenyer..kan..kan..kan..

Hosemate aku.. menangis pun ade..trauma weh..huhuhuh..
then,, pas abg tu tolong padamkan api.. kitorng pun ucapkan time kasih...
hikhikhik..

moral of the story :
- kene buat baek ngan jiran sebelah kos kitorg tak kenal pun jiran kitorang ni sape..
- jgn kunci pintu gril siang2 hari especially time2 nak masak..haha
- ingat ALLAH kerana hanya DIA lah yg telah menyelamatkan kami,. :)

:):):)

No comments: